ตำแหน่งนี้ปิดรับสมัครแล้ว
Receptionist [พนักงานต้อนรับ] ถ.ราชปรารภ
Seasonssiam Hotel (โรงแรมซีซัน สยาม)
สถานที่ทำงาน : กรุงเทพ
หรือ
ปริญญาตรี
ไม่จำกัด
full-time
1. Must be able to understand and satisfy customers and employees
2. Good judgment to handle problems and find solutions
3. Being able to motivate and guide staff
4. Necessary to be able to juggle, budgets, scheduling, HR and staff needs
5. Responsible for accounting, Comanche systems, Microsoft office, administration and sales
1. Trains, cross ?trains, and retrains all front office personnel.
2. Evaluates the job performance (KPI's) if each front office employee.
3. Maintains working relationships and communicates with all departments.
4. Resolves guest problems quickly, efficiently, and courteously.
5. Prepare profit and loss report. Works within the allocated budget for the front office.
6. Maximize room revenue and occupancy by reviewing status daily. Analyses rate variance, monitor credit report and maintain close observation of daily house count. Monitor selling status of house daily. I.e. flash report, allowance etc.
7. Monitor high balance guest and take appropriate action.
8. Ensure implementation of all hotel policies and house rules.
9. Operate all aspects of Front Office computer system, including software maintenance, report generation and analysis, and simple configuration changes.
10. Prepare revenue and occupancy forecasting
11. Ensure that employees are, at all times, attentive, friendly, helpful and courteous to all guests managers and other employees.
12. Maintain required pars of all front office and stationary supplies.
13. Review daily front office work and activity reports generated by Night Audit.
14. Review Front office log book and Guest feedback forms on a daily basis.
1. อาหาร 2 มื้อ
2. เครื่องแบบพนักงาน 3 ชุด/ปี
3. ประกันสังคม
4. วันหยุดนักขัตฤกษ์/วันพักร้อน ตามกฎหมายแรงงาน
5. เงินค่าบริการ(SVC) ขั้นต่ำ 5,000.-/เดือน
6. ประกันอุบัติเหตุกลุ่ม
7. ปรับเงินเดือน ตาม ผลการประเมินการทำงาน
8. โบนัสประจำ ตาม ผลประกอบการ